قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / خبر / باید تلاش کنیم قانون انتخابات اصلاح شود

باید تلاش کنیم قانون انتخابات اصلاح شود

باید تلاش کنیم قانون انتخابات اصلاح شود

کدخدایی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره طرح موضوعی مبنی بر اینکه نماینده‌ای عنوان کرده است برخی از نمایندگان برای انصراف از استیضاح وزرا، آپارتمان گرفته‌اند، گفت: در این خصوص اعلام نظر نمی‌کنم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال دیگری درباره ایجاد برخی فضاسازی‌ها در آستانه انتخابات سال ۹۸ تصریح کرد: اگر ما بخواهیم وقتمان را برای پاسخ به این حرف‌ها اختصاص دهیم به کار‌های دیگرمان نمی‌رسیم.

کدخدایی با اشاره به موضوع سرنوشت برگزاری انتخابات الکترونیکی بیان داست: احراز هویت‌ها الکترونیک خواهد بود در بقیه موارد هم تا هر جایی که بتوانیم با وزارت کشور به توافق برسیم انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی در خصوص ادعای یکی از نمایندگان ادوار مجلس درباره خرید رای ۲۰۰ هزار تومانی از معتادان گفت: خرید و فروش رای جرم است و به قوه قضاییه ارجاع می‌شود و قوه قضاییه بررسی می‌کند، اما اینکه هر کسی در هر موردی از خودش حرف بزند حرف دیگری است.

کدخدایی در پاسخ به سوال دیگری در مورد انتخاب یکی از نمایندگان به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: ما فارغ از پاسخگویی هستیم، چون این موضوع از اختیارات رئیس قوه قضائیه است و نهایتاً مجلس تصمیم می‌گیرد قطعاً هر کسی که به شورای نگهبان راه می‌یابد فارغ از سلایق و نظرات شخصی اش اعمال نظر می‌کند و در تصمیم گیری‌ها مشارکت خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ملاک‌های شورای نگهبان در تائید صلاحیت نامزد‌ها در انتخابات پیش روی چه خواهد بود؟ گفت: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها، اجرای قانون و اجرای مواد قانون انتخابات را مدنظر دارد مفاسد اقتصادی، اخلاقی و ضدیت با حاکمیت سه محور کلی است که در عموم قوانین انتخاباتی وجود دارد، ملاک شورای نگهبان نیز است.

کدخدایی در ادامه در رابطه با اشاره به فیلم انتسابی به دولت و وزارت خارجه و اینکه آیا فیلم سازان اجازه دارند از نهاد متبوع شما هم فیلمی بسازند؟ تصریح کرد: هر اندازه می‌خواهند فیلم بسازند. البته کم هم نمی‌سازند. ادعا‌های مزخرفی که مطرح می‌شود کم از فیلم نیست.

وی در پاسخ به سوالی در مورد موافقتنامه اوراسیا گفت: این موافقتنامه می‌تواند کمک زیادی به شرایط اقتصادی موجود کند. این کشور‌ها، کشور‌های موثر هستند وزیر نیرو مسئول پیگیری این موافقت‌نامه هستند و گفتند که اثرات خوبی دارد.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد مذاکرات مجدد پیرامون برجام تصریح کرد: برجام یک موافقتنامه بوده است که امضا شده است و اگر بخواهد تغییری در آن ایجاد شود باید همه اطراف قضیه نسبت به آن نظر داشته باشند. آمریکایی‌ها مثل همیشه بد عهدی کردند و توافقات خود را نقض کردند ما فقط باید بر اجرایی شدن برجام اصرار کنیم و راهکار دیگری پیش‌بینی نمی‌شود.

وی در مورد مهلت مجلس برای انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان گفت؛ مهلت قانونی ۲۶ تیر ماه است و باید این هفته مجلس حقوقدانان شورای نگهبان را تعیین تکلیف کند.

درباره ی وکیل آنلاین

اطلاعات جامعی در مورد وکیل , وکالت, مشاوره حقوقی, قوانین, قانون, دادگاه ها , دادگستری ,خدمات الکترنوینگ قضایی , خبر , ثبت شرکت , قرارداد ها و انواع آن , فایل های دانلودی , نمونه قرارداد ها , مشاوره ازدواج, طلاق , مهریه در اختیار شما خواهیم گذاشت.
قبلی شکایت علیه ذوب آهن اصفهان جهت آلودگی بسیار زیاد
بعد رای دادگاه برای شنود – خبر

مطلب پیشنهادی

قانون تملک آپارتمانها

 آیا مالکین آپارتمانی مجاز می باشند در تعیین قدرالسهم از عرصه بر اساس توافق عمل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.